Retur

Som kunde hos Nordic Lithium har du full bytte- og returrett i 14 dager fra den dagen du mottok varene og angrerettskjema. Forutsetningen er at varen må være ubrukt og original emballasjen må være intakt. Ved bruk av angrerettloven er det kundens ansvar å dekke returporto. Angrefristen gjelder ikke for næringskjøp.

Rettigheter

Dersom de mottatte varene har feil eller mangler ved leveranse skal du snarest og innen 14 dager fra mottagelse gi oss melding per e-post hei@nordiclithium.no . Beskriv i e-posten hva du mener er galt med produktet og evt. hvordan du har testet det og om det er synlige feil eller mangler ved produktet. Normalt vil vi be om å få varen sendt inn til oss, men dette vil det evt. gis beskjed om. Ved godkjent reklamasjon begrenser vårt erstatningsansvar seg maksimalt til fraktkostnader inn til oss etter Postens satser eller annen transportør dersom dette er avtalt, samt verdien av varen.

Ved mangel menes når produktet ikke er som avtalt eller er dårligere enn det man generelt kan vente av tilsvarende produkter. Dersom det blir konstatert at varen har en mangel, kan du, avhengig av mangelens art, ha rett til å få feilen reparert, nytt produkt, prisavslag eller heving (omgjøring) av kjøpet. Ved synlige skader på emballasje ved mottak må innhold kontrolleres for skader før du forlater postkontoret/utleveringsstedet.

Ved næringskjøp er det Kjøpsloven som gjøres gjeldende og det gjøres i disse tilfeller gjeldende en kortere reklamajsonsfrist enn 2 år dersom produsentens garanti er kortere enn 2 år. Selger dekker heller ikke kostander til feilsøking og arbeid i forbindelse med innsending av varer og bytte av deler. Selger sitt erstatningsansvarlig er ved skade begrenset oppad til varens verdi.

Dersom det fremsettes reklamasjon og det viser seg å ikke være grunnlag for dette, kan selger kreve dekket kostnader for frakt og medgått tid.

Personvern

Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredjepart. Desse opplysningene blir oppbevart ifølge norsk lov.